Chillen! - Reisverslag uit Isla Bastimentos, Panama van Rianne - WaarBenJij.nu Chillen! - Reisverslag uit Isla Bastimentos, Panama van Rianne - WaarBenJij.nu

Chillen!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 Maart 2014 | Panama, Isla Bastimentos

Ola,

Een kort verhaaltje deze keer, want ik heb het druk met....chillen!! Ik slaap komende 3 nachten op het eiland Bastimentos. Dit hoort bij de archipel Bocas del Toro, in het noorden van Panama, niet ver van de grens met Costa Rica.
Ik zag in m'n paspoort dat er nog plek was voor een paar stempels, dus ik dacht 'dan ga ik maar effe naar Panama...'. Nee hoor, ik had van veel mensen goeie verhalen gehoord over Bocas del Toro.

Dus nu slaap ik komende 3 nachten in.....

.....in een tent in de jungle!

Ja echt waar! Heb ik ongeveer 3 maanden in een tipitent in de jungle in Costa Rica geslapen, en waar ga ik slapen nu ik kan chillen...? Opnieuw in een tent in de jungle. Maar deze keer is de zee wat dichterbij dan bij de TipiJungla: m'n Palmar Tent Lodge (zo heet het hier) ligt ook nog eens aan het strand! De jungle is dus m'n achtertuin en het strand m'n voortuin! Ik hoop dat ik wat fotootjes kan plaatsen.

Ik had geluk dat er een plekje was in de dormitory (=slaapzaal) tent, want ik had vanmorgen pas gereserveerd. Gisteren kwam ik na ongeveer 8 uur bussen en 30 minuten varen vanuit San José aan op het hoofdeiland van Bocas del Toro. Maar hier vond ik het veeeeel te druk en veel te veel een party-eiland. Dus gisteravond op internet (lang leve een goeie WiFi-verbinding!) op zoek gegaan naar een relaxte plek. Die heb ik dus gevonden. Zoooooo relaxed, dat ze in m'n Palmar Tent Lodge niet eens WiFi hebben. Dus zit ik nabij de 'buren'. Een restaurant een paar minuten verderop aan het strand.

Een korte terugblik op afgelopen week:
Vrijdag zijn papa en ik met het vliegtuig van Guatemala naar Costa Rica gegaan. Zaterdags voor 2 nachten naar de TipiJungla. Superleuk dat papa daar nu ook is geweest! Maandag terug naar San José gegaan. Papa is dinsdag naar Nederland vertrokken en ik ben dus een dag later naar Panama gegaan. (Gelukkig heeft papa me wat geld geld geleend, zodat ik de komende dagen ook kan doorkomen. Ik heb immers geen pinpas meer, nadat ie is gejat in de bus in Guatemala.)

Wederom een bijzondere grensovergang: een spoorbrug die vroeger werd gebruikt voor het transport van bananen vormt nu de grens tussen Costa Rica en Panama. En na 1 nachtje in een hostel op het hoofdeiland, kon ik gelukkig vanochtend mijn gave tent-accommodatie boeken op het andere eiland!!

Hier blijf ik 3 nachten. Zondag aan het eind van de middag ga ik met de boot terug naar het hoofdeiland. En maandag met boot en bus terug naar San José, voor m'n laatste nacht in Midden-Amerika. Dan zitten de 5 maanden erop. Hoewel ik nu weer op een supermooi plekje zit, vind ik het heerlijk om weer naar huis te gaan. Maar komende dagen eerst nog effe eens surflesje nemen! Dan ben ik niet alleen een jungle-girl, maar ook een surf-chick...haha

Adios, ik ga weer chillen!

  • 06 Maart 2014 - 23:52

    Rachel:

    Hej Rianne, wat heb je veel gezien en gedaan in die 5 maanden! Ik de dat je het relaxte sfeertje wat daar hangt erg missen als je weer in Nederland bent, dus geniet nog even lekker die laatste paar dagen! En wie weet tot het braga etentje?

  • 11 Maart 2014 - 18:03

    Bas:

    Hoi Rianne,

    Dat zijn wat je noemt mooie ontspannen laatste dagen. Hoop voor je dat dat afdingen nu eens voorbij is. Maar dat is natuurlijk wel n mooie leerschool die je ook weer nodig hebt in Nederland.
    K zag een mooie aflevering van 3 op reis, over Costa Rica, interessant en leuk te zien hoe t r daar uitziet en de dieren enzo. Katja was helemaal enthousiast. Nu denk ook te weten welke bn'ers er waren; Katja en Thijs op de tipi, of was dat al geraden?

    Groet Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 9772

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2013 - 12 Maart 2014

Op avontuur in Midden-Amerika

23 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: